Stichting Atherin
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stichting Atherin

LARP - Stichting Atherin
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Herberg de Bonte Os

Ga naar beneden 
+3
Maarten
dennis
Admin
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 27-06-09
Leeftijd : 37

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 01, 2009 5:56 am

(O.C. Als je wel in deze herberg wilt spelen, maar niet aan deze tafel, begin dan a.u.b. een nieuwe Topic zodat er niet teveel verhalen door elkaar lopen.)

Maarten
Herberg “De Bonte Os” is gelegen aan het grote marktplein te Andolyss. De gehele onderverdieping wordt in beslag genomen door de barruimte. De toog bevindt zich achter in en beslaat de gehele breedte van de ruimte. Daar is ook een deur die leid naar een aanbouw, waar de keuken is. Boven bevinden zich kamers om te overnachten. Er staan ongeveer 20 tafel binnen, die variëren tussen kleine ronde 4 persoonstafels tot lange tafels waar ongeveer 10 personen aan kunnen plaatsnemen. De herberg is goed verlicht van binnen, door de ramen aan de straatkant en in de avond door kaarsen aan de muur en op tafel. Centraal in de ruimte bevindt zich de haard en daarboven bevindt zich een grote schouw.

De eigenaar van de herberg is een vrouw, met een stevig postuur, van middelbare leeftijd. Samen met haar zoon en drie dochters zorgt ze ervoor dat het hun klanten aan niets ontbreekt.

Vanaf het moment dat de herberg opent is het een gaan en komen van bezoekers. Sommige hangen aan de bar, ander keuvelen gezellig aan een tafeltje.

Maarten
*De deur gaat open en Hidejoshi loopt naar binnen. Hij draagt een wapenrok in de rood/witte kleur van de Mori. Aan zijn zijde hangen twee zwaarden. Hij kijkt even rond en neemt de aanwezigen in zich op. Dan loopt hij naar de bar en besteld een grote kroes bier. Als hij zijn bier heeft loopt hij naar een lege tafel en zet zich neer. Hij neemt een ferme slok, zet de kroes voor zich neer en haalt een klein buideltje tevoorschijn. Uit het buideltje haalt hij een paar dobbelstenen en begint deze wat over tafel te rollen.*

Jacco
Een tijd later komt ook Omar de herberg binnen gewandeld.
Na een vluchtige blik ziet hij Hidejoshi aan een tafel dobbelen.
Omar besluit bij hem te gaan zitten.


Ha Hidejoshi, zet jou alles goed?
Ik begrijpe jij hebt plannetje bedacht.

De laatste zin komt min of meer fluisterend uit de mond van Omar.
alsof niemand het mag weten.


Maarten
*Als Omar bij Hidejoshi aan tafel komt zitten, begroet hij hem joviaal.*
…Hee Omar, kom er gezellig bijzitten…

*Een brede grijns verschijnt op zijn gezicht, als omar vraagt hoe het er mee gaat.*
...Met mij gaat het prima Omar, we hebben vanmiddag een goede training gehad en nu geniet ik van een welverdiend biertje…Drink je wat mee Omar?...
*En Hidejoshi wenkt naar één van de dochters om een bestelling op te nemen.*
…Lust je ook wat te eten? Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk wel trek gekregen van al dat trainen…

*Dan vervolgt Hidejoshi met gedempte stem.*
…Voor dat ideetje heb ik jou hulp nodig Omar. Het heeft te maken met het zwaard van Challym II, dat we in ons bezit hebben, maar daar zal ik je straks wel meer over vertellen als we terug zijn in de barakken…


Laatst aangepast door Admin op wo jul 01, 2009 6:04 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://stichtingatherin.actieforum.com
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 27-06-09
Leeftijd : 37

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 01, 2009 5:59 am

Hidenaga
*De deur van de herberg gaat open, er komt een jonge man binnen gelopen, hij ziet er wat vermoeid en natterig uit. Meteen valt zijn oog op zijn vader als hij de ruimte door kijkt. Meteen maakt hij aanstalte om daar heen te lopen.*

*flink bezweet staat hij aan de tafel *
*nog beetje hijgend* Vader........*knikt*
Haaa omar *geeft hem een schouder klopje*
wat een training van kozo zeg.. *veegt wat zweet van zijn voorhoofd*
Het is als of het blijft lopen... daar moet tegenin gedronklen worden..
vader .. omar wat te drinken .. ik in ieder geval zeker

Jacco
Nadat Hidejoshi het over het zwaard van Challym II heeft beginnen Omar's ogen te fonkelen.

Ok, Omar straks horen over plannetje.

Omar kijkt naar Hidenaga en knikt.

Ha, Hidenaga. Goed je weer te zien.
Is goede plan om nu wat te eten en te drinken.
Omar doet mee.

Maarten
*Hidejoshi knikt bevestigend naar Omar en kijkt vervolgens naar zijn zoon, die zojuist bij de tafel komt staan.*
…Zo Hidenaga, zo te zien heeft Kozo je flink afgeknepen…
*Met een tevreden blik kijkt hij naar zijn zoon.*

*Dan verschijnt één van de dochters aan de tafel om de bestelling aan te nemen.*
…Ah Jongedame, graag wat te drinken. Doe voor mij nog maar een kroes bier…
*Hij kijkt even naar de anderen.*
…Wat lusten jullie?...
*Dan kijkt hij weer naar de jonge vrouw.*
…En een goede maaltijd voor ons drieën. Doe maar gevogelte en vis, met groenten en fruit…En doe er ook maar brood bij…

*Hidejoshi pakt zijn dobbelstenen weer op en laat ze door zijn hand rollen.*
…Zullen we een potje “Thallaantje” spelen, om te zien wie de rekening betaald?...

Hidenaga
Ik wil graag een beker water en ook een bruin bubbeltjes drank.

*Hidenaga gaat naast omar op de bank zitten en begint het zweet af te deppen.*
Jaa kozo heeft me behoorlijk afgeslacht.. en ik.. ik heb dat dankbaar aangepakt .
*neemt even diep adem, terwijl hij uit een buidel wat pakt*
enehm vader ik vind het best om voor de maaltijd te spelen

*kijkt omar aan, terwijl hij een lang papierje voor zich legt en deze begint te bedekken met tabak*
wat jij omar.. *port hem beetje plagerig in zijn zij* doe je mee thallaantje

Jacco
Omar knikt instemmend.

Ies goed, wij gaan dobbelen Thalaantje.

Omr pakt een van de dobbelsteentjes en legt deze voor zich met de zes naar boven, neemt een slok van de geserveerde drank.
Daarna kijkt Hideyoshi aan en zegt.


Jij beginnen met het spelletje Thalaantje.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://stichtingatherin.actieforum.com
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 27-06-09
Leeftijd : 37

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 01, 2009 6:01 am

Maarten
*Hidjoshi kijkt verbaasd naar omar, als hij de dobbelsteen op 6 legt. Ondertussen schuift hij Hidenaga ook een dobbelsteen toe.*
…Zo Omar, wil je zo graag betalen dat je je dobbelsteen al op zes legt. Normaal gesproken beginnen we op één…

*Terwijl de twee dobbelstenen door zijn hand rollen, pakt Hidejoshi nog een slok bier. Dan werpt hij de dobbelstenen op tafel.*
…Kijk en huiver, 64 in één keer. Dat moet goed genoeg zijn…
*Zegt hij als hij de dobbelstenen in de richting van Hidenaga schuift.*
…Laat maar eens zien wat jullie kunnen…

Hidenaga
*hidenaga kijkt en luisterd het even af en begint dan een beetje te lachen.*

vader ik denk dat omar van de zes naar 1 gaat en mischien nog wel weer terug naar zes.. Ik heb thuis anderen dat ook wel eens zien doen..
maar vind het niet erg als omar trakteerd..

*Hidenaga pakt de 2 dobbelstenen op en schud ze in zijn hand*
mhhmm in een he.. we zullen zien
*laat de stenen los die ruimtelijk over de tafel rollen*
54 nou daar kan jij hopelijk onder omar.. 43 misschien..

*Ondertussen komt de bar dame aangelopen met het eten en drinken. Ze kijkt naar de grote man met rood en witte gewaad aan, om goedkeuring te vinden om het eten neer te zetten.wat ze vervolgens ook doet.*

Dat het u mag smaken *Ze loopt via een andere tefel terug naar de bar*

Laura
Urgabe kom de herberg binnen en loopt direct op Mori en de groep af.

"Hallo allemaal... Sorry dat ik zo laat ben... Het duurde allemaal wat langer dan verwacht"


Ze glimlacht maar ziet er moe uit.

Maarten
*Hidejoshi kijkt verlekkert naar het eten dat op tafel wordt gezet. Als het staat, rukt hij een poot van de gebraden haan en zet zijn tanden in de bout. Op dat moment loopt Urgabe op hun tafel af.*

…U hoeft zich niet te verontschuldigen vrouwe Urgabe. Ik had U nog niet verwacht dus kunt U ook niet te laat zijn…Maar vergeef me mijn manieren, gaat U zitten…
*Hij wijst, met de bout nog in zijn hand, naar de plaats rechts naast hem. Met zijn vrije hand wenkt hij één van de jongedames.*
…Eet een hapje mee, U ziet eruit alsof U dat wel kunt gebruiken…

*Dan draait hij zich in de richting van Omar.*
…Zeg Omar, ga je die dobbelstenen nog gooien of zit je weer van het vrouwelijke schoon te genieten?…
*Dan pakt hij nog een hap van zijn bout en kauwt het smakelijk weg.*

[b]Hidenaga[ib]
*Als urgabe aan komt lopen beantwoord hidenaga met een knik*
vrouwe

*rustig wacht Hidenaga af en observeert hoe zijn vader Urgabe uitnodigd. hij neemt een slok van zijn drinken*


* geeft Omar een por in zijn zij *
hier omar inspiratie om te gooien *bied hem een grote rokert aan*
Terug naar boven Ga naar beneden
https://stichtingatherin.actieforum.com
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 27-06-09
Leeftijd : 37

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 01, 2009 6:03 am

Jacco
Omar pakt de dommelstenen op en gooit ze op tafel.
Hij gooit een 1 en een 2. Bedenkelijk kijkt hij op naar de twee Mori.


Volgens mij is die geen goede worp. Toch?

Omar kijkt naar Urgabe en knikt beleefd.

Hallo mevrouw Urgabe.

Maarten
*Hidejoshi kijkt naar Omar en barst in lachen uit. Als hij weer kalmeert zegt hij.*
…Daar heeft hij je mooi tuk Hidenaga. Dat zijn al meteen twee strafpunten voor je…

*Dan arriveert de jongedame aan tafel en wacht op de bestelling. Hidejoshi spreekt haar aan.*
…Doe voor ons nog maar eens hetzelfde. Wat vrouwe Urgabe lust weet ik niet…
*Hij kijkt nog even vluchtig naar Hidenaga.*
…En doe er ook maar een kan “Bloed van mijn vijanden” met vier bekers. Het ziet er naar uit dat mijn zoon gaat betalen…

*Dan kijkt hij met een strak gezicht in de richting van Hidenaga.*
…Jouw beurt om af te gooien zoon…

Hidenaga
*hidenaga kijkt betrekkelijk kalm naar omar*
nou in ieder geval wel je afkomst waardig..

beginnen we nou op 1 of op 6, moet ik mijn dobbelsteen naar de 3 draaien of naar de vier.
*schiet dan in de lach terwijl hij zijn arm strekt om de dobbelstenen te pakken *

Nou vader dat is nog niet bewezen.. en anders gaat het zeer doen aan mijn buidel. Het is me het plezier wel waard

ik gooi vast af en draai mijn dobbelsteen maar op de juiste stand
*schud de dobbel stenen en laat ze over de tafel heen rollen.*
mhhm 62 in een ik gooi nog een keer
*pakt de dobbelstenen opnieuw vast .. schud ze en laat ze opnieuw over de tafel rollen*
300 in twee... DIE laat ik liggen.. jij mag omar

Maarten
…We spelen zoals het hoort…
*Zegt Hidejoshi kalm. Hij kluift de bout kaal tot op het bot en gooit die vervolgens in de bottenschaal. Ondertussen volgt hij de verrichtingen van zijn zoon.*
…Dat is een mooie worp, 300 in tweeën…
Terug naar boven Ga naar beneden
https://stichtingatherin.actieforum.com
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 01, 2009 10:58 am

*hidenaga steekt zijn grote rook aan en draait zijn dobbelsteen naar de 3 *
zo dat is ook gebeurt .........

* hidenaga kijkt naar een paar flessen die verzameld staan op de tafel, daar pakt hij er een van.*

hej wacht eens even... die is nog niet leeg

*Zijn blik gaat meteen over de tafel heen tot hij de drink kommetjes ziet, deze schuift hij bij een, om ze in te schenken met bloed van de vijand*
vrouwe Urgabe blieft u ook

*Hidenaga schuift een kommetje naar omar, een naar zijn vader en een naar Urgabe zonder haar reactie af te wachten....... hidenaga heft zijn kommetje*

KAMPAI
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 01, 2009 11:48 am

*Hidejoshi pakt het kommetje, dat zijn zoon hem aanbied en heft zijn arm.*
…KAMPAI!...
*Klinkt het luid door de herberg. In één teug drinkt hij het kommetje leeg. Met een “tok” beland het kommetje weer op tafel.*
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacco

Jacco


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 02-07-09

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimevr jul 03, 2009 3:00 am

Omar pakt eerst de twee dobbelstenen en gooit ze over de tafel.
Hij gooit een 2 en een 3.
Omar kijkt naar de aanwezigen aan de tafel en pakt zijn toegeschoven kopje met bloed van de vijand.


Kampai !!!!
Op de volgende goede worp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimevr jul 03, 2009 6:36 am

…Ga je dat laten staan, Omar? Je mag nog een keer gooien en 32 lijkt me nou niet echt een goede worp…
*Een grijns verschijnt op Hidejoshi’s gezicht.*
…Of denk je dat ik twee keer 31 ga gooien?...
*Langzaam gaat zijn hand naar de 2 dobbelstenen.*
Terug naar boven Ga naar beneden
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimevr jul 03, 2009 9:29 am

*Hidenaga begint te schater lachen, als omar blijkbaar tevreden is over zijn worp
en hoe hidejoshi hem wat aan het uitdagen is*
de gene die afgooit mag bepalen of er 1 of 2 of 3 worpen komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacco

Jacco


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 02-07-09

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimezo jul 05, 2009 3:00 am

Mopperend pakt Omar de dobbelstenen voordat Hidejoshi de dobbelstenen kan pakken.
Hij schud de stenen in zijn vuist en rolt ze over tafel.


Aha, een 2 en 6. Ies misschien wat beter dan vorige keer.
Iek laat deze worp maar staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimezo jul 05, 2009 4:13 am

…Zo, eens kijken of ik dat beter kan…
*Hidejoshi pakt de dobbelstenen van tafel en rolt ze in zijn hand. Dan werpt hij de dobbelstenen op tafel.*

…Mmm, 62…Wat zal ik daar eens mee doen?...
*Hij denkt een seconde of 2 na en pakt dan de dobbelstenen opnieuw op en werpt ze nog een keer.*

…Kijk 600 in twee keer. Dat kost je een punt Omar…
*Zegt hij lachend, terwijl hij de dobbelstenen weer naar Omar schuift. Dan pakt hij zijn kroes en neemt een flinke slok bier.*
…Jouw beurt om af te gooien…
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacco

Jacco


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 02-07-09

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimedi jul 07, 2009 4:09 am

Omar draait de dobbelsteen voor hem van een zes naar een vijf.
Daarna pakt hij de twee werpstenen.
Hij rolt deze over tafel en een dubbele vijf is de uitkomst.


Aha, ies meer dan vorige keer.

Ondertussen neemt Omar een hap van een sappig gebraden kluif.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimedi jul 07, 2009 5:55 am

…Zeg Omar, wij beginnen altijd met de dobbelsteen op 1 en draaien hem totdat we op 6 staan…
*Hij pakt de twee dobbelstenen op en rolt ze in zijn hand.*
…Mooie worp trouwens, 500 in één keer…

*Dan werpt hij de dobbelstenen op tafel. De eerste valt op een 2 en de andere tolt nog even rond . Het lijkt een 5 te worden, maar op het laatste moment valt hij met een 1 naar boven.*
…Hahaa, een Thallaantje…
*Een brede grijns verschijnt op zijn gezicht.*
…Het zal niet mee vallen om dat te verbeteren Hidenaga. Ik hoop dat je een volle beurs bij hebt…

*Hidejoshi breekt een stuk brood af, doopt het in de jus en werkt het smakelijk naar binnen. Hij spoelt het weg met een ferme slok bier.*
Terug naar boven Ga naar beneden
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 08, 2009 7:35 am

*Hide pakt met een frons op zijn gezicht, de dobbelstenen in zijn hand*
nou alleen korn weet het antwoord .. *met serieus gezicht*
mijn beurs is nu nog wel gevuld
*dan verschijnt er een lach op het gezicht van hidenaga.... hij schud een keer en gooit de dobbelstenen beetje nonchalant op de tafel*
zo dan......
.. ach shit 63.. na da word weer draaien.. * hij pakt zijn score dobbel steen en draait deze naar de vijf*
zo omar we staan gelijk....
Terug naar boven Ga naar beneden
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimewo jul 08, 2009 7:41 am

o wacht ik moet ook afgooien op betere worpen wil ik wel drinken
*hidenaga bied opnieuw de brandende rook aan en vult de kleine kommetjes en schenkt hem meteen weg*
KAMPAI

*hij strekt zijn arm om de dobbel stenen te pakken, zonder te schudden laat hij ze over de tafel rollen
*
gha 54 in een... die laat ik liggen.. om de spanning wat op te voeren..
Omar het is aan jou
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimedo jul 09, 2009 5:52 am

*Hidejoshi pakt de bruin rook aan van zijn zoon en inhaleert diep. Het volgende moment blaast hij een flinke wolk rook uit.*
…Laten we drinken op betere worpen…
*Zegt hij terwijl hij het kommetje pakt en het omhoog heft.*

…KAMPAI!...
*En de inhoud van het kommetje word in één teug achterover geslagen. Dan kijkt hij naar de dobbelstenen die Hidenaga zojuist op tafel heeft geworpen.*

…Gewaagde worp, die je daar laat liggen. Maar goed, aan lef heb je nooit een gebrek gehad. Eerder het tegendeel…
*Hidejoshi zuigt nogmaals aan de rookstok.*
Terug naar boven Ga naar beneden
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimedo jul 09, 2009 11:53 pm

*Hidenaga kijkt trots als zijn vader hem prijst voor zijn lef..echter veranderd zijn gezicht naar een vragende blik*

Hoe bedoel je vader… wat bedoel je met het tegendeel
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimeza jul 11, 2009 4:09 am

*Hidejoshi kijkt naar zijn zoon, als hij zijn vraag stelt. Een lichte frons verschijnt op zijn gezicht als hij even nadenkt.*
…Wat ik bedoel, is dat het goed is voor een krijger om lef te tonen. Lef en moed zijn als twee broeders, samen zijn ze in staat om krijgers te inspireren tot grootse daden…

*Hidejoshi neemt nog een slok bier en gaat dan verder.*
…Maar lef kan ook leiden tot ongeduld en ongeduld is de vijand van de krijger. Het kan leiden tot roekeloze en onbezonnen acties…Sommige noemen het jeugdige overmoed…En hoewel deze acties soms goed uitpakken, meestal doen ze dat niet…

*De hand van Hidejoshi gaat naar de schaal met fruit en pakt een paar druiven, van de trosjes, die er op liggen. Zo af en toe steekt hij er één in zijn mond, ondertussen zijn verhaal vervolgend.*
…Weet je wat het is, Hidenaga, lef is een eigenschap die onze familie eigen is. Als ik naar jou kijk is het net alsof ik mezelf terug zie op die leeftijd…Wat dat betreft verschillen wij niet zoveel van elkaar. Wat belangrijk is dat je leert om er mee om te gaan. Weet wanneer je je lef moet beteugelen en wanneer je het de vrije loop moet laten…

*Hidejoshi kijkt nog even, met een warme en vaderlijke blik, naar zijn zoon. Dan richt hij zich op Omar.*
…Kom Omar, dobbelen. Het word tijd dat we de inhoud van onze beurzen veilig stellen!...
Terug naar boven Ga naar beneden
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimeza jul 11, 2009 8:33 am

*Hidenaga luisterd aandachtig naar zijn vader.. onder tussen breekt hij een stuk brood af en eet er van *

dank vader voor deze wijze woorden.. het voelt eervol dat u mij spiegelt aan uzelve...
maar hoe en wanneer zie ik het verschil en kan ik het zef sturen..
als ik naar u kijk vader, zal het ook bij mij goed komen..
al zou ik maar de helft zijn van wie u bent

*is even stil en neemt een slok van de bruine bubbel drank*
Ja omar gooi eens ... en het liefste onder mijn worp..
Terug naar boven Ga naar beneden
Angie
Organisatie
Organisatie



Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 01-07-09

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimema jul 13, 2009 8:36 am

Saval komt de herberg binnen en en tuurt de ruimte af, al snel heeft ze de tafel van de Mori gevonden en beent er naartoe.
Ze gaat bij de tafel staan en bekijkt de worp, zonder ook maar iemand een blik waardig te gunnen zegt ze op zeurderige toon:
'Heer Hidejoshi, de tobbe is geschrobt en de kousen versteld, verder nog iets van uw dienst?'
Als ze haar handen in haar zij zet rinkelt er een gouden armband om haar pols.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimema jul 13, 2009 9:48 pm

*Hidejoshi kijkt op, naar Saval, als deze bij de tafel komt staan.*

…Nee, ik denk dat je voor vandaag wel genoeg hebt gedaan Saval. Maar kom gerust bij ons aan tafel zitten. Er is genoeg te eten en als je wat te drinken lust dan zul je dat even moeten bestellen…
*Zegt hij vriendelijk tegen de jonge Naraanse.*
Terug naar boven Ga naar beneden
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimedi jul 14, 2009 2:34 am

*Hidenaga, kijkt een beetje verbaast zodra de jonge dame aan tafel verschijnt en alleen Hidejoshi aanspreekt……Hij staat op en knikt naar de jonge dame*
gegroet vrouwe
*gaat weer zitten en pakt wat fruit... met volle mond tegen omar*
Kom gooien joh.. ik wil best betalen maar je moet wel opschieten... ik moet bijna de kabuki verzetten
Terug naar boven Ga naar beneden
Angie
Organisatie
Organisatie



Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 01-07-09

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimedi jul 14, 2009 7:27 am

Dat laat Saval zich geen twee keer zeggen en ploft neer op een lege stoel, gretig bekijkt ze het voedsel op tafel en trekt de achtergebleven poot van de haan eraf en begint te kluiven. Loom kijkt ze van Mori naar Mori in afwachting van wie er zal gaan gooien.
Terug naar boven Ga naar beneden
dennis

dennis


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 46
Woonplaats : tilburry

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimeza jul 18, 2009 12:38 am

*Hidenaga staat op*
Ik ga nu even de kabuki verzetten….. vader wil je nog een rondje drank bestellen
ik wil nog wel een bruine bubbeltjes water…
*Vervolgens loopt Hidenaga op een beetje rare manier (beetje billen knijpend) richting de uitgang van de herberg en loopt naar buiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maarten
Organisatie
Organisatie
Maarten


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 30-06-09
Leeftijd : 57
Woonplaats : Goirle

Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitimeza jul 18, 2009 6:52 am

*Hidejoshi knikt bevestigend naar zijn zoon, als deze opstaat. Vervolgens bestelt hij nog een rondje bij één van de bardames, die toevallig passeert.*

…Zeg eens, Saval, kun je soms ook masseren?...
*Vraagt hij, terwijl hij haar aankijkt.*
...Ik geloof dat ik vanmiddag, tijdens de training, een spiertje in mijn nek heb verrekt…
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Herberg de Bonte Os Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herberg de Bonte Os   Herberg de Bonte Os Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Herberg de Bonte Os
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leerbewerkster in uw herberg!
» Aan de bar (De Bonte Os)
» Vanavond "de schorre padden" in de bonte os

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stichting Atherin :: Atherin IC :: (Nara) Andolyss :: Herberg-
Ga naar: